2012. szeptember 10., hétfő

5. fejezet: Anya csak egy van...


"Sokkal könnyebb meggyűlölni egy olyan embert, aki fontos volt a számodra, mint egy olyat, akivel nem volt semmi dolgod."
/Marilyn Manson/



Hangtalanul osonok az ágyhoz, majd Hannah-t arrébb taszítva mellé ülök. Meglepetten kapja fel a fejét, de könnyáztatta arcát hamar visszarejti a párna mélyébe.
- Ha akarod, ha nem, mi most beszélgetni fogunk. – Nem érzem úgy, hogy ez vitatéma kéne, hogy legyen. Hannah nem szól semmit, némán rázza a fejét.
- Mondtam már. Nem izgat, mit akarsz. – Fejemet a vállára hajtom, ezzel ellensúlyozom hangom élét. Barátnőm vesz egy reszketeg levegőt, és belekezd.

- Pontosan 325 éve találkoztam először vele. Azonnal tudtam, hogy Ő az. Tudod… Nagyon furcsa érzés volt. Először azt hittem, hogy onnantól kezdve minden nagyszerű és szép lesz. De aztán… - Elhallgat. Nem akarom ennél jobban erőltetni, hisz már annak is örülhetek, hogy ennyire rávettem. De mielőtt megszólalhatnék, folytatja.
- Aztán rájöttem, hogy nem kétoldalú a dolog. Az, hogy én szeretem őt, nem jelenti azt, hogy ez kölcsönös. Ezért irigyellek titeket. Mint egy évvel ezelőtt, úgy most is. Noah-nak csak annyi dolga volt, hogy rád nézett, és kész. Te máris a karjaiba omlottál. És utáltalak ezért. Mert olyan könnyen meghódítottad mindkettejüket.
- Hannah, én…- Tudom, hogy nem akartad. De akkoriban ezzel nem voltam tisztában. Csak annyit észleltem, hogy a férfi, akit nekem rendeltek, egy másik lány után, egy 16 éves kis csitriért epedezik. Bocs, de akkor tényleg ezt gondoltam rólad. – Megpróbálom elfojtani mosolyomat, mert ez pont nem a jókedv ideje. De ez a megjegyzés annyira…Hannah-s volt.

Várok, hátha fojtatja. Nem úgy tűnik, mintha volna még mondanivalója.
- Figyelj Hannah, nem fogok szépíteni a dolgokon. Azt kell, hogy mondjam, ebbe már megint beletenyereltél. De az Isten szerelmére! Nem hagyhatod, hogy a további kitudja hány évedet az a címeres ökör keserítse meg. Nem értek a démonokhoz. Nem értek ezekhez a párválasztó valamikhez sem. Arról pedig végképp nincsen halványlila gázom se, hogy hogyan tudnálak ennél jobban megnyugtatni! – Hannah egy percig döbbenten mered rám. Aztán egyszer csak… kitör belőle a röhögés. Úgy nevet, hogy lefordul az ágyról. Kikerekedett szemekkel meredek rá.
- Úristen Kayla! Ennél megnyugtatóbbat még soha senki nem mondott nekem! – Rendületlenül kacag tovább. A hatalmas ricsajra Noah is bedugja a fejét az ajtón. Hitetlenkedve mered először rám, majd barátnőmre. Ezt megismétli párszor, végül pillantása rajtam állapodik meg.
- Hogy csináltad?
- Hülye válasz az, hogy fogalmam sincs?
- Eléggé. – Becsukja maga mögött az ajtót és felém sétál. Leül mellém, így már ketten várjuk türelemmel, hogy Hannah lenyugodjék. Percek telnek így el, de Hannah végül könnyei törölgetve felsóhajt.

- Istenem, évek óta nem röhögtem ilyen jót… - Óvatosan közbevágok.
- De igen. Tavaly, amikor valaki felírta a táblára, hogy a matektanár éjszaka ürít puttonyt. – A hülyéje ismét röhögésben tör ki. Noah rosszallóan mered rám.
- Szép volt kicsim…
- Nem az volt a cél, hogy jó kedve legyen? De. Akkor meg csitt. – Mosolyogva nézem Hannah-t, aki levegőért küszködve vonszolja át magát a szomszéd szobába, egy harsány „joccakát” kiáltva. Az órámra tekintve elképedve döbbenek rá, hogy már este van, köpött a TV maci. Az alvásról más egyéb gondolatok fogalmazódnak meg bennem. Az egyik ilyen gondolatfoszlánytól paradicsom pirossá válik az arcom. 

Noah rám pillant, és egy lágy csókot nyom piros orcámra.
- Mi a baj?
- Ööö… Csak eszembe jutott, hogy én elméletileg még nem… izé… voltam együtt ÚGY senkivel, de az alatt az egy év alatt… Én, vagyis mi, hát szóval… Á, a francba! Szűz vagyok még? – Noah felvont szemöldökkel néz rám, majd arcán egy kaján mosoly terül szét.
- Azt hiszed elhanyagoltuk a nászéjszakát? – Lányos zavaromban tovább vörösödök, amin kedvesem egyre jobban szórakozik.
- Én csak… - Noah arcáról lefagy a mosoly, kezét komolyan az arcomra simítja.
- Nem fogok hozzád nyúlni, amíg nem hívsz. Nem rontok ajtóstul a házba. – Újabb puszit kapok, majd az ajtó maradványain átküzdve magát a fürdőbe csörtet. Egyelőre még nem kívánom végignézni személyre szabott vetkőző showját. Így hát kimenekülök a szobámból és a konyhában telepszem le. Még ki sem fújhatom magam normálisan, valami idióta elmebeteg kezd dörömbölni a bejárati ajtón. Komolyan mondom, ha Harrisson tévedt vissza, megmarom magam. 

Komótosan az ajtóhoz sétálok. Én szegény, ártatlan, gyanútlan lélek szélesre tárom az ajtót…És azzal a lendülettel, feljajdulva vissza is csapom. A biztonság kedvéért még a hátam is neki támasztom.
- Azonnal engedj be!
- Nincs itthon senki!
- Ne szórakozz velem, Marguerite! – Úristen, melyik volt az a hülye, amelyik ezt az ocsmány nevet kitalálta?! Hadd üssem agyon! Fintorogva nyitom az ajtót résnyire, de drága jó édesanyámnak ennyi is tökéletesen elég ahhoz, hogy engedély nélkül mások otthonába furakodjon. Bár tudnám, hogy ezt miért rajtam kell gyakorolnia…
- Hol van?! 
- Anya, ne kiabálj! Nekem szomszédjaim is vannak! Ahhoz, hogy kihívják a zsarukat, elég vagy te is! – Szemrehányó pillantást vetek felé, majd visszatelepszek a kedvenc konyhai ülőalkalmatosságomra. Anya mit sem törődik velem, elkezdi feltúrni a nappalit. A vendégszoba ajtajában megjelenik Hannah kócos feje. Csipás szemeivel próbál fókuszálni, ki is meri felébreszteni őt téli álmából.

- Maga meg mi a francot keres itt?!
- Tudom, hogy itt rejtegeted őt, Marguarite! Hol van az a strici?!
- Én is örülök, hogy újra látom, Bessie. – Mindannyian a szobám felé pillantunk, ahol Noah egy szál farmerban feszít. És tisztán kivehető, hogy nem hord alsógatyát…
Mibe, hogy ezt is azért csinálja, hogy anyámat idegesítse? Én erre csak egy valamit tudok mondani: Hajrá!
Anya feje akkora, mint egy léggömb. Nem csodálkoznék, ha kidurranna…
- Maga utolsó szemétláda! Azonnal tűnjön el innen!
- Hé! Az én házamból te ne akarj kirakni senkit! Pláne ne a férjemet! – Noah-nak még csak arcizma se rándul anyám dühödt tekintetére. A boszorkány úgy dönt, ha Noah-n nem talál fogást, akkor támad engem.
- Ne legyen akkora arcod, csak mert apád örökségéből futja lakásra meg kajára! Szégyen, mennyire nem becsülöd anyádat! – Összehúzott szemmel meredek rá, már nyitnám a számat, de Hannah persze nem maradhat ki a műsorból.

- Az a legnagyobb szégyen, hogy maga nem úgy viselkedik, mintha az anyja lenne! Jártatja a száját össze-vissza, de tulajdonképpen kinek képzeli magát?! Milyen szerepet játszott maga Kayla nevelésében?! Nem tudja, igaz? Majd én elárulom: Semmilyet! Zéró! Nulla! Nyista! Hát ez a büdös nagy helyzet! – Na igen, ilyen az, amikor Hannah nem magától kel. Anya köpni-nyelni nem tud, így hátat fordít nekünk. Viszont annyi lélekjelenléte még van, hogy távoztában odavesse nekem:
- Egyetlen hibát követtem el életem során. Hogy megszültelek. – Leforrázva meredek utána. Lám, az utolsó szó mégis az övé lett… Nem vagyunk anyával jó viszonyban. Soha nem is voltunk. De mivel én nem kívántam, és még most se kívánom a halálát, úgy gondoltam, hogy ő se bánja azt, hogy létezek. De ezek szerint nagyot tévedtem.

Hannah nagyot káromkodva Noah felé bólint, majd visszavonulót fúj. Én kábán kulcsra zárom az ajtót, és nekivetem a hátam. Noah lép elém. Kezét a csípőmre rakja, homlokát neki támasztja az enyémnek. Ehhez a művelethez igencsak le kell hajolnia, lévén ő legalább két fejjel magasabb, mint én. 
- Ne vedd a szívedre, amit mondott. Tudod, hogy direkt ezt akarta.
- Tudom, de attól még fáj. De ne izgulj, nem dőlt össze a világ. Eddig sem vettünk egymásról tudomást, és ez ezek után sem fog változni. Elmegyek zuhanyozni. – Kibújok Noah karjai alatt, a fürdő felé veszem az irányt. Aztán megtorpanok. Basszus, ma már harmadjára akarnék zuhanyozni… Fáradtan lerogyok az ágyamra. Csak egy nap telt volna el? Akkor összegezzük, mi történt a mai nap folyamán. Először kiderült, hogy Harrisson kangörcsben szenved, aztán rájöttünk, hogy Noah a férjem. Megtudtuk, hogy anno anyám egy féltékeny perszóna volt, feldobott minket Noah főnökénél, aki azt hiszi, én vagyok a párja. A poén ebben az, hogy Bran meg Hannah párja. Ha ez nem lenne elég, akkor természetesen jön az én édes-kedves anyukám, hogy közölje: élete egyik legnagyobb tévedése vagyok. De most komolyan! Kinek kellenek ellenségek, ha az embernek ilyen anyja van?!

Észre sem vettem, hogy mikor vettem át a pizsamámat. Arra eszmélek, hogy besüpped mellettem az ágy, és két erős, hatalmas kar öleli át a derekamat.Megfordulok Noah ölelésében, fejem a vállába fúrom. Mély hangján duruzsol a fülembe.
- Pihend ki magad. Nagyon hosszú napod volt. Holnap is lesz nap, majd akkor ráérsz gondolkodni.
- Noah, kérdezhetek valamit?
- Hm?
- Miért velem történik mindez? – A karja megfeszül a derekamon, hangjába cseppnyi idegesség költözik.
- Megbántad, hogy megismertél?
- Úristen, dehogy is! Jelen pillanatban Te és Hannah vagytok a legjobb dolog az életemben. Tudod, mindenki azt hiszi, hogy milyen csuda jó életem van csak azért, mert jobban nézek ki az átlagnál…
- Gyönyörű vagy!
-… komolyan utálom ezt. Senki nem törekszik arra, hogy egy kicsit is megértsen. Vagy azt hiszik, hogy sok pénzem van, és erre pályáznak, vagy csak simán gerincre akarnak vágni. Senki nem néz a felszín alá. De te tudod, hogy mit érzek. Azt, hogy mikor mire van szükségem. Egyszerűen csak mellettem állsz, amikor úgy érzem, minden összeomlik körülöttem. Ezért nem féltem tőled, amikor először láttam a fényképedet. Olyan magányos voltál rajta.
- Azért megjegyzem, hogy mikor megláttál a szobában, megijedtél.
- Mit szépítsek rajta? Majdnem összepisiltem magam ijedtemben! Amúgy meg ne csodálkozz. Közölted velem, hogy az ablakot is be kellett volna csuknom. A nyolcadikon. – Halk kuncogását inkább csak érzem, mintsem hallom. Mellkasára simítom a kezem. Ő az ujjára tekeri egyik szőke tincsemet. 

Nem tehetek róla, muszáj megkérdeznem:
- Itt leszel, amikor felébredek?
- Már ha akarnál, sem tudnál megszabadulni tőlem.  – Ajkai végigsimítanak a halántékomon, aztán mindkettőnket betakar. A szemhéjaim egyre nehezebbek, így engedek a csábításnak.Lehunyom a szemem, szorosabban simulok Noah erős testéhez, és hagyom, hogy magával ragadjon a békés, álomtalan kóma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése